Decrease font size Default font size Increase font size

pagalba tau

Alytus

Alytus

 

image001

e- biblioteka

MOBIS-Asseco-blue-150x84

Straipsnių peržiūrėjimai
800589
Share

Verslas nuo mokyklinio suolo: ,,Okone būk iconic" jaunosios bendrovės sėkmės istorija

 

  Šiais laikais Lietuvoje verslą vystyti nuo mokyklinių suolų yra visiškai realu. JA mokinių bendrovių programa suteikia galimybę tapti verslininku – suburti stiprią komandą, turinčią inovatyvių idėjų bei įkurti bendrovę. Bendrovių gyvavimo laikotarpiu mokiniai gali kurti produktą, jį pardavinėti arba tiekti paslaugas. Svarbiausia, kad jie viską daro patys. Ieško žaliavų, vysto produktų gamybą. Taip pat ieško būdų, kaip platinti savo produkciją. Neretai daug dirbusios bendrovės sulaukia sėkmės. Tą galima teigti ir apie ,,Okone būk iconic” bendrovę

MicrosoftTeams-image 10

 

,,Okone būk iconic” yra jaunoji bendrovė iš Alytaus Šaltinių progimnazijos, veikianti pagal Accelerator X programą. Bendrovė per trumpus mokslo metus sugeneravo verslo idėją ir ją puikiai įgyvendino. Sėkmės paslaptis – puikiai išvystytas komandinis darbas. ,,Okone būk iconic” yra šešių draugų komanda, susibūrusi mokslo metų pradžioje. Komandą sudaro Luka Mizaraitė (vadybos viceprezidentė), Paulina Senūtaitė (finansų viceprezidentė), Danielius Adomavičius (pardavimų viceprezidentas), Miglė Stepanavičiūtė (tiekimo grandinės viceprezidentė), Gretė Platūkytė (marketingo viceprezidentė) ir Emilija Petrosian ( bendrovės prezidentė). Draugus įkurti bendrovę paskatino geografijos mokytoja metodininkė Danguolė Zdanavičienė, kuruojanti bendrovių veiklas mokykloje.

,,Okone būk iconic” gamina ir pardavinėja ekologiškus bei unikalius vonios produktus. Skystasis šampūnas yra pagamintas iš natūralių priemonių, praturtintas gaiviais kvapais ir jojoba aliejumi, kuris drėkina plaukus ir tinka visų tipų plaukams. Kietieji šampūnai oktagono formos, aviečių arba arbūzų kvapo, supakuoti į ekologišką pakuotę. Įpakavimui vietoje įprastų pakavimo drožlių komanda prikėlė į antrą gyvenimą senus dokumentus. Trečiasis produktas yra Mystery Box muiliukai. Vartotojas, nusipirkęs muiliuką, nežino, kokio kvapo, kokios formos ir kokios spalvos muiliuką ras dėžutėje, o jie visi yra skirtingi. Muiliukai yra be kenksmingos medžiagos SLS, natūralūs ir supakuoti į ekologišką pakuotę.

Greitai išparduodami produktai, „Geriausias marketingas ir įvaizdis“, „Europietiškiausia ir Youth Empowered“, „Geriausia 5-8 klasių kategorijos bendrovė“ nominacijos bei susitikimai su Europos Komisijos komisaru V. Sinkevičiumi, švietimo, mokslo ir sporto ministre J. Šiugždiniene bei Polilogo  įmone Alytuje. Kaip jaunoji bendrovė visa tai pasiekė?

Mokslo metų pradžioje paskatinti mokytojos  JA mokinių bendrovių programos veikloje dalyvauti panoro šeši draugai. Pirmųjų užsiėmimų metu, kurie vykdavo kiekvieną ketvirtadienį, reikėjo nuspręsti, ar užsiregistruos viena bendrovė, kurią sudarys visi draugai, ar reikės skelti grupelę į dvi atskiras bendroves po tris. Galiausiai nariai, pasitarę su mokytoja, nusprendė, jog bursis į vieną didelę komandą, nes tuomet kiekvienam mokiniui tektų pirkti mažiau akcijų iš Lietuvos Junior Achivment už savo lėšas, pigiau kainuotų produktų žaliavos ir kiekvienam tektų mažiau darbo krūvio.

 Deja, dėl prasidėjusios covid-19 pandemijos ir karantino mokyklos buvo uždarytos ir veikla privalėjo vykti nuotoliniu (bekontakčiu) būdu arba turėjo būti nutraukta. Visi bendrovės nariai per pirmąsias savaites suprato, kaip juos paveikė karantinas bei jo keliamos kliūtys. Prireikė mėnesio, kol nariai įprato dirbti karantino sąlygomis. Būtent tuo bendrovės gyvavimo momentu turėjo būti priimti svarbiausi sprendimai dėl prekių, kainos, marketingo strategijos bei pardavimo metodų. ,,Okone būk iconic” gamina ir pardavinėja produktus, tad svarbiausias komandos tikslas buvo sukurti nepriekaištingas bei unikalias prekes, turinčias pridėtinės vertės. Tai buvo sunkus darbas, kadangi nuo sprendimo turėjo priklausyti visa ,,Okone būk iconic” ateitis.  

Kilo daugybė idėjų: vonios bombos, papuošalai, mokyklos žinių programėlė, tačiau galiausiai buvo nutarta gaminti vonios higienos prekes. „Daug mąstėme, galvojome, diskutavome, kol išsirinkome tos pačios grupės produktus, tai yra, ekologiškas higienos prekes“, – pasakoja Luka, ,,Okone būk iconic” vadybininkė.

 Iš pradžių buvo nesutarimų dėl prekių gamybos pasirinkimo, bet vėliau mūsų nuomonės sutapo ir išsirinkome produktus gamybai. Sunkumų buvo, kai prasidėjo karantinas ir negalėjome susitikti, tad teko produktus gaminti savarankiškai kiekvienam savo namuose. Pradžioje buvo sunku sugalvoti, kaip pardavinėsime prekes, bet laikui bėgant sugalvojom ir išpardavėme savo pirmas prekes“, – sako bendrovės narė Miglė.

 „Tai tikrai tiesa, bendrovės įkūrimo pradžioje mes dažnai pykomės dėl prekių ir kitų su bendrove susijusių klausimų, į viską žvelgėme išties gana neigiamai. Tačiau laikui bėgant mes tikrai tapome pakantesni kitokioms nuomonėms ir išmokome į iškilusias kliūtis žiūrėti kaip į mūsų komandinio darbo išbandymą, o ne kaip į problemą“, – teigė Emilija, bendrovės prezidentė.

  Po kiekvienos ilgos, šaltos žiemos nakties išaušta pavasario saulė. Pripratusi prie karantino sunkumų ir gebėjusi juos nugalėti moksleivių jaunoji bendrovė galiausiai čiupo pančius į rankas ir jojo tiesiu keliu į sėkmę. „Karantino metu mūsų jaunoji bendrovė negalėjo kartu dirbti dėl ribojimų, bet mes radome išeitį. Visas užsakytas žaliavas palikdavome mokykloje pas budėtoją, o parinktas narys paimdavo jam reikalingas priemones, pagamindavo produktą ir pristatydavo į mokyklą. Tuo pačiu būdu mes surinkome bendrovės akcijas ir keitėmės kitais būtinais daiktais“, – pasakoja Paulina, bendrovės finansininkė. Karantino metu bendrovės veikla vyko lėčiau negu įprastai, ir pirmoji banga produktų buvo pagaminta kiek vėliau, po Šv. Kalėdų. Tačiau tai puikiai veikiančiai ,,Okone būk iconic” bendrovei ne kliūtis. Visas prekes bendrovė išpardavė labai sparčiai suteikdama kiekvienam pirkėjui pasitenkinimą bei nuostabą. „Pardavinėti sekėsi gerai, patirtis buvo puiki ir man labai patiko tą daryti, nes susilaukėm daug palaikymo iš kitų žmonių ir padrąsinimo“, – dalijasi gerais prisiminimais Danielius, pardavimų viceprezidentas.

  Kokybiškas bei akį traukiantis marketingas – vienas svarbiausių dalykų, kurie nulemia bendrovės sėkmę. Tam, jog aplinkiniai sužinotų apie jaunąją bendrovę, ,,Okone būk iconic” reikėjo tinkamos reklamos. ,,Okone būk iconic” susikūrė ,,Facebook”, ,,Instagram” bei savo tinklaraštį, kuriame pasidalijo savo idėjomis, sudėjo informaciją apie produktus.

Mano nuomone, marketingas yra lengva sritis, bet jam reikia daug laiko. Aš išmokau, kaip galima lengviau susirasti programų, kurios galėtų padėti ne tik kuriant mūsų reklamą, bet ir besimokant arba atliekant kūrybinius darbelius. Man patiko dirbti komandoje ir tokiu būdu prisidėti prie bendrovės. Supratau, jog prieš pasakant, kad nori atlikti tam tikrą darbą, reikia apsvarstyti, ar norėsi jį atlikti vėliau ir ar  jį kokybiškai atliksi. Prieš pradedant dirbti marketinge reikia iš karto pasiruošti, kad reikės kurti skirtingus socialinius tinklus bei reklamas”, – dalijasi patirtimi Gretė, ,,Okone būk iconic” marketingo viceprezidentė.

 

  Kasmet artėjant mokslo metų pabaigai ir jaunųjų bendrovių likvidavimuisi vyksta LJA organizuojama Jaunųjų bendrovių eXpo. Mugės metu jaunosios bendrovės turi pristatyti savo produkciją ar teikiamas paslaugas verslo komisijai bei mugės lankytojams, papasakoti apie tam tikrus verslo sprendimus (pvz: marketingo, finansų sprendimus). Pirmą kartą šis renginys dėl covid-19 pandemijos įvyko nuotoliniu būdu. ,,Okone būk iconic” dalyvavo Alytaus regioninėje jaunųjų bendrovių eXpo 2021. „Tai išties didelis renginys, kuriam mūsų komanda daug ruošėsi. Kad nejaustumėme jaudulio prieš įjungtą kamerą, vieni kitiems paskambinę mes praktikavomės atsakinėti į verslo komisijų klausimus įsijungę kameras. Prieš eXpo pradžią visi jautėme jaudulį, dar labiau jaudinomės, kai prisijungė pirmoji verslo komisija. Kiekvienai verslo komisijai turėjome trumpai pristatyti savo bendrovės veiklą bei produktus. Vėliau komisijos mums pateikė įvairių klausimų, vertino mūsų atsakymus. Šis procesas tęsėsi kelias valandas. Visi sutinkame, jog buvo labai naudinga patirtis  pristatyti savo bendrovę ,,Coca-Cola" atstovams iš Lietuvos, VU dėstytojams, VMI... Ypač džiaugėmės, kai sužinojome, jog laimėjome kelias nominacijas – „Geriausia marketingo strategija ir įvaizdis“,  įsteigta Polilogo ir Tringala, „Europietiškiausia ir Youth empowered komanda“, įsteigta Europos komisijos atstovybės Lietuvoje ir ,,Coca-Cola" HBC Lietuva bei „Geriausia 5-8 kl. kategorijos jaunoji bendrovė“, įsteigta Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos. Labai dėkojame visiems, kurie mus pastebėjo ir palaikė“, – sakė Emilija, bendrovės prezidentė.

  ,,Per kančias - į žvaigždes” yra iš ties taiklus posakis, kadangi komandai po ilgo triūso bei įtempto galvojimo atėjo metas pasidžiaugti savo darbo vaisias. Bendrovė turėjo susitikimus su Europos Komisijos komisaru Virginijumi Sinkevičiumi, švietimo, mokslo ir sporto  ministre Jurgita Šiugždiniene  bei įmone iš Alytaus „Polilogo“. Susitikimų metu gauta išmintingų bei naudingų patarimų verslo klausimais. Visi bendrovės nariai kartu su juos kuruojančia mokytoja Danguole Zdanavičiene gavo raudonus megztinius, stalo žaidimus, gertuves, nešiojamus įkroviklius „Power bank“, tušinukus bei begalę kitų dovanų. Ne veltui mūsų senoliai sakė: ,,Kaip pasiklosi, taip ir miegosi”.

Artėja mokslo metų pabaiga, o tai reiškia ir jaunosios bendrovės likvidavimąsi. ,,Okone būk iconic” bendrovė turi nutraukti savo veiklą iki birželio 20 d. Kadangi komandos nariai dabar yra aštuntokai, tad kitais mokslo metais visi išsiskirstys į skirtingas gimnazijas, ,,Okone būk iconic” kitais metais netęs savo veiklos. Daugelis mano, jog pasitaikius progai vėl tapti verslininkais geroje komandoje, sutiktų vykdyti jaunųjų bendrovių veiklą.

Jaunosios bendrovės „Okone būk iconic“ prezidentė Emilija Petrosian 8a klasė

Nuotraukų galerija

Kuriame Lietuvos ateitį

kuriame LTU ateitį

Ieškoti...

Ugdau Alytiškį

Ugdau alytiški kelimui

pagalba vaikams

Bendradarbiaujame

mare

rasein

taura

Panev

kalvar